Beskrivning av våra pass

Alla pass är 25 minuter om inget annat anges. Passen sker i poolen, gymmet, aktivitetsrummet eller utomhus.

Cirkelträning i poolen 
Intervallträning där styrka och kondition varvas i stationer. Vi använder oss av redskap och vattenmotstånd.
Core 
Stabilitetspass för bålen. Styrkeövningar som utförs med kroppen som belastning och fokus på mage och rygg. Vi förbättrar hållningen och stärker upp de viktiga musklerna kring ryggraden för att förhindra ryggproblem. Lugnt och fokuserat.
Styrka
I gymmet, utomhus eller i träningssalen beroende av väder.
Enkel styrketräning för hela kroppen. Vi jobbar i stationer med ca 8 övningar per pass. Passet varierar och vi jobbar med antingen maskiner eller redskap för att stärka upp kroppen.
Rörlighet
En lugn och harmonisk träningsstund där vi jobbar igenom hela kroppen. Vi arbetar i ett lugnt tempo med stretch och rörelser inspirerade från yogan och avslutar med en kortare avslappning.
Qi andning
Inget ombyte behövs
En form av Qi gong med särskilt fokus på andning. Vi utför lugna rörelser i takt med våra andetag för att balansera vår Qi (livsenergi) och skapa fysisk och själslig balans.

Jag som har satt ihop passen heter Nikita. Jag är utbildad hälsovägledare, gruppträningsinstruktör och personlig tränare. Jag har med omgivningarna som inspiration satt ihop ett utbud där de flesta kan hitta något som passar. Enligt mig ska träning vara både funktionellt och roligt. Vi har pass både för dig som behöver hjälpa att varva ner och slappna av, för dig som är ute efter en svettig utmaning och för dig som vill ha något mitt emellan. Jag tillsammans med Färnas träningsinstruktörer gör vårt bästa för att du ska få ut det mesta av din träning samt hjälper till med anpassningar och alternativ.

Hoppas vi ses!

Nikita

Dela